Logo

Porównanie kosztów parkowania dla flot 2024

Opublikowano: 21.05.2024

1-3 min

Podziel się

Praktycznie każdy zarządzający flotą pojazdów spotykał się z problemem rozliczania wielu biletów parkingowych, pochodzących z miejskich stref płatnego parkowania, które użytkownicy pojazdów generują każdego miesiąca. W tym celu powstały rozwiązania, których celem jest ułatwienie realizacji samych usług parkowania (digitalizacja) oraz całkowicie post-paid’owe płacenie za usługi. Jak zatem wygląda aktualna oferta dostępna w naszym kraju i czy można generować w tym obszarze oszczędności dla naszej firmy?

Przyjrzeliśmy się najbardziej popularnym rozwiązaniom dostępnym na naszym rynku i możemy je podzielić na dwie główne grupy. Pierwsza to operatorzy kart paliwowych, którzy zazwyczaj udostępniają tą usługę z innym partnerem technologicznym. I druga grupa dostawców to aplikacje mobilne, które oferują bezpośredni dostęp do swoich zasobów. Na rynku dostępne są tak zwane rozwiązania white label, czyli aplikacje mobilne z logo firmy car fleet management, ale w tym przypadku mówimy o dokładnie o tej samej ofercie co wspomniane wcześniej aplikacje mobilne.

Szalenie istotnym czynnikiem, który rzutuje na całość kosztów związanym z parkowaniem firmowej floty jest stała opłata za sam dostęp do usług. Zarówno karty paliwowe, jak i aplikacje mobilne stosują takie rozwiązanie, aby uzyskać dodatkowe wynagrodzenie od klientów biznesowych. Jednakże wartym odnotowania jest fakt, że średnie wydatki ponoszone przez firmy na fizyczne koszty parkowania per auto wynoszą około 50 zł rocznie. Jeśli zatem zestawimy ze sobą te dwie informacje to wyłania nam się dość niekorzystny dla flot model współpracy, który generuje niepotrzebne koszty. Poniższa tabela pokazuje, że lepszym modelem do rozliczeń dla firm jest płatność niewielkiej prowizji za każdą zrealizowaną usługę parkowania. W ten sposób wybierając odpowiedniego operatora możemy płacić za parkowanie w miejskich strefach, tylko wtedy, kiedy faktycznie z tego korzystamy.

thumbnail_Zrzut ekranu 2024-05-17 o 14.56.42.png

Dość często poruszanym argumentem jest też zasięg usług parkowania, czyli liczba miast w jakich można dokonać opłat. W tym przypadku warto jednak kierować się zasadą Pareto, gdyż jak wynika z ogólnodostępnych danych znakomita większość firmowych sesji parkowania (ponad 90%) odbywa się w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Łodzi. Pozostałe miasta generują mniej niż 10% całego ruchu, więc nie warto opierać swojej decyzji biznesowej tylko o parametr zasięgu.

Podziel się

Tagi:
flota
Logo

Aplikacja mobilności dla kierowców z ofertą dla firm i Klientów indywidualnych.

Poznaj nas bliżej

Social Media

© 2024 Mooveno. Wszystkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności